Dziekańska Komisja ds. jakości kształcenia
Przewodniczący: Pełnomocnik Dziekana ds. jakości kształcenia
Celem DKJK jest podejmowanie działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na poziomie wydziału.
Skład Komisji:
- dr wet. Grzegorz Lonc (KNP) – Przewodniczący;
- dr hab. Jarosław Wieczorek (KDiNK) – z-ca Przewodniczącego;
- mgr inż. Joanna Rorat - Kierownik Dziekanatu WMW, Sekretarz komisji;
- dr hab. wet. Izabela Krakowska, prof. URK (KNP) – Prodziekan ds. Dydaktycznych i Studenckich;
- dr n. biol., lek. wet. Aleksandra Lewicka (KDiNK) - Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk klinicznych;
- dr n. o zdr., lek. wet. Izabela Siemińska (KChZ,IiOZP) - Opiekun Kół Naukowych;
- lek. wet. Karolina Mizera-Szpilka (KChZ,IiOZP) - Pełnomocnik Dziekana ds. Programu Erasmus+;
- lek. wet. Lech Pankiewicz - Przedstawiciel Rady Interesariuszy Zewnętrznych;
- dr hab. Tomasz Szponder, prof. URK (KDiNK);
- dr hab. Ewelina Węsierska, prof. URK (KChZ,IiOZP);
- dr wet. Tomasz Wojnar (KNP);
- dr Piotr Żmuda (KChZ,IiOZP);
- lek. wet. Klaudia Dubniewicz (KChZ,IiOZP);
- lek. wet. Anna Gałuszka (KNP);
- Izabela Głód – studentka I roku;
- Klaudia Kobielska – studentka IV roku;
- Gabriela Siebuła – studentka III roku.
Zadania DKJK
- analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
- analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
- analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
- analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
- monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
- monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
- analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
- ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
- przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
- metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
- modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
- mobilności studentów,
- kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
- jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;
- opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia.