Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej

  Wydział Medycyny Weterynaryjnej

   Uniwersytet Rolniczy w Krakowie  

plik svg - godło

grafika ilustracyjna

Przewodniczący: Pełnomocnik Dziekana ds. jakości kształcenia 

Celem DKJK jest podejmowanie działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na poziomie wydziału.

Skład Komisji:-  Aktualizacja składu w toku

Zadania DKJK

  • analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
  • analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
  • analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
  • analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
  • monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
  • monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
  • analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
  • ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
  • przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
  • metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
  • modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
  • mobilności studentów,
  • kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
  • jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;
  • opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
  • realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia.